Mark Zuckerberg , FacebookDe bekende onderzoeksdienst Nielsen heeft gekeken wat de bekendste en meet populaire apps zijn in verschillende leeftijdsgroepen. De uitslag is opvallend: in alle leeftijdsgroepen verslaat de app van Facebook alle eigen apps van Google, zoals Google Search, Gmail, Google Maps en YouTube. Alleen de app van de Android Market wordt vaker opgestart. Als je bedenkt dat mensen min of meer gedwongen zijn om de Android Market-app op te starten als ze naar nieuwe apps zoeken, zijn de cijfers van Facebook indrukwekkend.

Facebook is de meest actief gebruikte Android-app, blijkt uit een één maand durende studie. Bij de jongeren van 18 tot 24 jaar opent 89% de Android Market-app regelmatig, bij de groep van 25 tot 34 jaar is dat 92% en in de oudste leeftijdsgroep van 35 tot 44 jaar maakt 95% regelmatig gebruik van de Android Market. Voor de Facebook-app zijn de percentages respectievelijk 80, 81 en 77 procent.

Wat verder opvalt is dat de lijstjes behoorlijk overeenkomen. Jong en oud spelen Angry Birds, bewerken hun documenten met QuickOffice en kijken via The Weather Channel wat voor weer het wordt. Ook hebben heel wat mensen Advanced Task Killer, Pandora Radio en Yahoo! Mail geïnstalleerd. Uit de twee laatstgenoemde apps wordt wel duidelijk dat het accent vooral op de Verenigde Staten lag. Wat de koppositie van Facebook knap maakt, is dat gebruikers de app meestal zelf moeten installeren, terwijl een app als YouTube al standaard op toestellen aanwezig is.


  kooptip  

Meer info: Blog Nielsen

facebook-google-apps-meest-populair

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.