Ken jij Google Goggles al? Maak foto’s van gebouwen, objecten of dieren en de applicatie van Google Goggles achterhaalt wat je hebt gefotografeerd. Maar nu is het mogelijk om ook advertenties te scannen. Goggles heeft namelijk een partnerdeal gesloten met Buick, Disney, Diageo, T-Mobile en Delta Airline. Gebruikers die een offline advertentie van één van deze bedrijven scannen, worden doorgeleid naar de mobiele websites van de bedrijven.
“We ontwikkelden Google Goggles zodat mensen gemakkelijker de wereld kunnen verkennen met hun mobiele telefoon”, schrijft Shailesh Nalawadi, de productmanager van Google Goggles, in een blogbericht. “In dit nieuwe experiment maken we het voor mensen mogelijk om mobiele websites van bepaalde merken te vinden.”
Lees verder na de advertentie.
“Met Google Goggles krijgen consumenten een betere, rijkere ervaring met een merk”, beweert Craig Bierley van Buick.
De grote vraag is: waarom Goggles? Een QR-code is herkenbaarder en tevens een stuk goedkoper. Google Goggles is leuk, maar gaat iemand daadwerkelijk deze applicatie gebruiken om een advertentie te scannen? Ik betwijfel het.
Hieronder een video van het experiment.
Bron: PC Mag