
Google is begonnen met de uitrol van een vernieuwd Gmail, dat gebruikmaakt van vijf verschillende tabs. De uitrol vindt eerst plaats voor de browserversie van Gmail. Android en iOS volgen spoedig daarna.
E-mail kan met de nieuwe lay-out automatisch worden gecategoriseerd. Dit doet Gmail middels vijf tabs. De eerste tab bevat belangrijke, persoonlijke e-mailberichten; een sociaal tabblad bevat alle updates uit sociale netwerken; een ander tabblad huisvest als je commerciële e-mails; een update-tab bevat zaken zoals rekeningen, en mailinglijsten en updates van fora komen ook in een daarvoor bestemde tab te staan.
Lees verder na de advertentie.
Gmail-gebruikers kunnen zelf aangeven welke tabs zij wel of niet willen toepassen. Als een tab wordt uitgeschakeld, komen de e-mails die voor die tab bestemd zijn gewoon in je algemene inbox terecht, bij die eerste tab. Een eigen e-mailfilter is nog niet in te stellen als tabblad. Je kunt dus alleen uit de vijf opties van Google zelf kiezen.
Momenteel wordt de update uitgerold voor de browserversie van Gmail. Android- en iOS-gebruikers moeten nog even wachten. Eerder lekten er al screenshots uits van het nieuwe design, waarbij woensdag al werd genoemd als releasedatum.
→ Lees ook 5 tips en alles wat je moet weten over Gmail voor Android.