mf_120-1_camLeuk, een camera op je Android-telefoon. Wat kun je daar allemaal mee? Nou, foto’s maken en sinds de   Cupcake-update natuurlijk ook filmen. Maar dat is toch wel allemaal wat gewoontjes. Wil je graag bizarre gespiegelde foto’s met je camera maken, dan zou je SymmetriCam eens kunnen proberen. Deze alternatieve camera-applicatie kent drie manieren om gespiegelde foto’s te nemen, namelijk: Landscape, Portrait en een zogenaamde multireflection-methode. Ieder met een eigen (en dan druk ik mij voorzichtig uit) verassende resultaat. Op je scherm is duidelijk te zien welke mode je in gebruik hebt en welk deel van het beeld gespiegeld gaat worden, zoals in onderstaande afbeeldingen is weergegeven.

symmetricam

In deze screenshots is het lichte deel het gedeelte dat gespiegeld zal gaan worden. Het is dus zaak om je onderwerp goed binnen dat kader te houden. SymmetriCam heeft verder nog instellingen voor de kwaliteit van de gemaakte foto (HVGA, VGA en XGA) en de keuze of je de gemaakte foto’s in de standaard fotomap, of in een eigen map wilt opslaan. Daarnaast is er de mogelijkheid de foto’s rechtstreeks te uploaden naar Flickr, waar zelfs een aparte SymmetrCam fotostream aanwezig is. Alle instelling goed? dan kan het plaatjes schieten beginnen.

SymmetriCam_1245762235417

SymmetriCam_1245762266465

SymmetriCam_1245762296811

Conclusie:
SymmetriCam kun je natuurlijk  geen serieuze cameratoepassing voor Android noemen en zo is het ook niet bedoeld. Het is vooral een leuk tijdverdrijf, of een reden om weer eens een half uurtje met je Android-telefoon te kunnen spelen. Vooral losse onderwerpen, zoals een gezicht of een plant, zijn goed te spiegelen objecten. Waarbij je een gek gespiegeld gezicht bijvoorbeeld eens als kaartje of uitnodiging zou kunnen gebruiken. SymmetriCam is gratis in de Android Market te downloaden en alleen daarom al eens het proberen waard.