‘Snapchat werkt aan gesponsorde maskers op basis van je foto’s’
Lars Paymans
snapchat

Snapchat

Gratis

Snapchat is van plan om objecten in je omgeving te herkennen, zodat op basis daarvan gesponsorde maskers aan je voorgesteld kunnen worden.

Snapchat reclame patent met objectherkenning

De techniek die Snapchat hiervoor wil gebruiken is uitgebreid beschreven in een patent, dat ontdekt werd door Business Insider. Daarin staat uitgebreid beschreven hoe Snapchat objecten kan herkennen die jij voor de camera houdt, om daar vervolgens op in te spelen met maskers, lenzen en kortingsbonnen.

Snapchat reclame

Het patent werd in januari ingediend, en is afgelopen donderdag aan Snapchat toegekend. Als voorbeeld noemt het patent het Empire State Building. Zodra dit gebouw in beeld verschijnt, stelt Snapchat een lens voor waarbij King Kong het gebouw vastgrijpt. Net zoals bij de bestaande maskers kunnen deze geanimeerd worden en geluiden afspelen.

Een nieuwe inkomstenbron voor Snapchat

Een leuke manier voor jou om je foto’s te versieren, maar ook een nieuwe manier voor Snapchat om geld te verdienen. De app probeerde dit eerder al door betaalde lenzen aan te bieden, maar draaide deze beslissing al snel weer terug. Door deze locatiegebonden objecten te laten sponsoren door bedrijven kan Snapchat reclame geld verdienen aan de app, zonder dat gebruikers functies moeten afkopen.

Verderop in het patent staat beschreven hoe een gemaakte foto met een lens de gebruiker een kortingsbon oplevert voor de winkel die de lens op dat moment sponsort. De hoogste bieder van het moment mag de lens op zijn naam zetten. Omdat het hier om een patent gaat, is het de vraag of en wanneer Snapchat van plan is om de functie toe te voegen aan de app.

-> Download Snapchat in Google Play (gratis)

Lees het laatste nieuws over Snapchat

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.