Googles videoplatform YouTube gaat naast video’s ook reclame in 360 graden tonen. Hiermee krijgen adverteerders meer mogelijkheden en kan reclame meeslepender en mooier worden.
Lees verder na de advertentie.
Veel merken brengen al 360 graden-video’s uit op YouTube, zoals Coca-Cola en Nike. Door dergelijke video’s hopen ze de band met consumenten te verbeteren en voor een unieke kijkervaring te zorgen. Uit de feedback van YouTube-gebruikers blijkt dat mensen eerder geneigd zijn om een video uit te kijken als zij zelf de positie van de camera kunnen bepalen – en dat is logischerwijs heel interessant voor adverteerders.
360 graden reclame in YouTube
De 360 graden-video van Cola-Cola die de honderdste verjaardag van hun flesje viert, had 36 procent meer views dan een gemiddelde video van het merk. Daarom heeft Google besloten ook advertenties – de video’s die je te zien krijgt voordat een YouTube-video begint – in 360 graden te tonen. Dit levert voor Google meer op, moet merken de kans bieden om toffere advertenties te maken en consumenten krijgen leukere advertenties te zien.
Het eerste merk dat een 360 graden reclame op YouTube lanceert, is biermerk Bud Light. De reclame is hierboven te zien. Dergelijke video’s zijn bedoeld om met een kartonnen VR-bril zoals de Cardboard te bekijken, maar je kunt ook met je muis in de video rondkijken.
Laatste nieuws over YouTube
- YouTube ziet er nu kleurrijker uit op de Chromecast met Google TV (1-12)
- Privacyexpert klaagt YouTube aan om blokkade van adblockers (13-11)
- YouTube Films huren en bekijken: zo werkt het op Android (8-11)
- Paniek: YouTube breidt blokkade van adblockers flink uit (1-11)
- YouTube krijgt 30 (!) nieuwe functies, zoals makkelijker vooruitspoelen (18-10)