AirPush advertentiesEen algemeen probleem van Android is dat ontwikkelaars moeite hebben met het genereren van inkomsten. Dat ligt deels aan het feit dat Google heeft gekozen voor Google Checkout voor het aanschaffen van betaalde apps. Niet dat er iets mis is met het systeem, maar probleem is het dat voor het gebruik van Google Checkout een creditcard vereist is. Veel Android-gebruikers hebben geen creditcard, willen er ook geen of kunnen geen creditcard krijgen, dus schaffen ze geen betaalde apps aan. Ontwikkelaars die hun heil zoeken bij in-app advertenties zien hun inkomsten wel stijgen maar voor de meesten is het nog steeds geen vetpot. Airpush zegt hiervoor dé oplossing te hebben.

Bij in-app advertenties zijn de reclame-boodschappen alleen te zien wanneer een app daadwerkelijk geopend is en gebruikt wordt. Bij Airpush is het gebruik van een app niet noodzakelijk, de advertenties worden namelijk als notificatie getoond. Als ontwikkelaar kun je aangeven welke apps gebruik maken van Airpush en in welke landen de advertenties getoond moeten worden. Ook kun je als ontwikkelaar instellen hoe vaak gebruikers een advertentie te zien krijgen en aangeven op welk type Android-telefoons ze te zien zijn. Gebruikers zullen, wanneer ze een app installeren die gebruik maakt van Airpush, naast meldingen voor reminders en nieuwe mail dus ook reclame-boodschappen in hun lijst met notificaties tegenkomen.

Voor ontwikkelaars en adverteerders lijkt Airpush een goed idee, het is echter zeer de vraag of Android-gebruikers op dit soort reclame-uitingen zitten te wachten. Je krijgt immers te pas en te onpas een melding, die je vervolgens gaat bekijken aangezien het ook een belangrijke email kan betreffen. Ergernis verzekerd wanneer het de zoveelste advertentie van die dag blijkt te zijn. Meer info over deze opmerkelijke advertentie-dienst is te vinden op de website van Airpush.

Via: Gizmodo

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.