Android MarketAndroid-applicaties waarin een reclamebanner te zien is, kennen we al langer. Dit is een veelgebruikte methode om een applicatie gratis in de Market te kunnen aanbieden. Maar ontwikkelingen op dit gebied staan niet stil. Na een versie voor de iPhone heeft iVdopia nu hun Software Development Kit (SDK) ook voor Android uitgebracht. Met behulp van de SDK kunnen in- en pre-app reclamefilmpjes ontwikkeld worden. Pre-app wil zeggen dat je voorafgaand aan het daadwerkelijk starten van een applicatie een reclamefilmpje van de sponsor te zien krijgt, het bekende “deze … applicatie wordt mede mogelijk gemaakt door…” terwijl de in-app variant bijvoorbeeld op een bepaald punt in een spel een reclamevideo laat zien.

Naast de in-app commercials wil iVdopia op een later tijdstip Talk2Me gaan aanbieden. Met deze toepassing kunnen gebruikers interactief reageren op advertenties en deze delen via Twitter en Facebook. Volgens iVdopia heeft het bedrijf een jaarlijkse groei van 500% doorgemaakt sinds de introductie van hun iPhone SDK en is de click-through-rate (CTR) 300% hoger dan bij andere vormen van online reclamevideo’s.

Dit soort reclamefilmpjes zouden ervoor kunnen zorgen dat de kwaliteit van gratis applicaties verder omhoog gaat, of dat applicaties waar nu voor betaald moet worden in de toekomst gratis te downloaden zijn. Helaas ben je als gebruiker dan wel verplicht eerst een reclameboodschap helemaal te bekijken voordat je werkelijk van een applicatie gebruik kunt maken. Om een indruk te krijgen van zo’n pre-app commercial surf je naar de website van iVdopia

Via: EnterpriseMobileToday

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.