Blinkfeed, het sociale homescreen van HTC dat standaard is geĂŻnstalleerd en geactiveerd op smartphones van het Taiwanese merk, gaat binnenkort advertenties tonen.
Lees verder na de advertentie.
Dat meldt althans Twitter-lekker Upleaks, die vaker juiste informatie over HTC-smartphones en -software verspreidt. Hij tweette een afbeelding waarin is te zien dat HTC voortaan geld wil verdienen met het tonen van reclame in zijn sociale startscherm. De Blinkfeed reclame is vermomd als normale content. Hierdoor is het voor de gebruiker lastig te zien wat relevante informatie is, en wat advertenties zijn.
Blinkfeed reclame
Blinkfeed is het sociale homescreen van HTC dat nieuwsberichten en updates van sociale media in een soort tijdschrift-achtige interface toont. Gebruikers kunnen grotendeels zelf instellen wat ze te zien krijgen, door in de instellingen de onderwerpen en gekoppelde sociale netwerken aan te passen.
Volgens Upleaks kunnen vooralsnog alleen ontwikkelaars een advertentie inkopen bij Blinkfeed, waarmee zij hun app of game in de schijnwerpers zetten. Daarnaast zou het voor HTC mogelijk worden om hun eigen producten in Blinkfeed aan te prijzen.
Het is vooralsnog onduidelijk of en wanneer HTC advertenties in Blinkfeed beschikbaar maakt, maar het lijkt erop dat het plan in een vergevorderd stadium is.
Laatste nieuws over HTC
- Deze HTC-smartphone heeft een groot scherm, maar piepkleine accu (7-8)
- HTC U23 Pro nu te koop in Nederland voor 569 euro (9-6)
- Dit is de U23 Pro: HTC keert terug met telefoon van 569 euro (19-5)
- HTC maakt comeback met U23 Pro: 3 dingen die we weten (15-5)
- De volgende stap voor smartphones? Deze bedrijven gokken op nft’s (19-7-2022)