Facebook was de afgelopen dagen vooral in het nieuws wegens de overname van Instagram. Maar afgelopen week was er nog een ander bedrijf dat ze over hebben genomen: de ontwikkelaar van de Android-app TagTile. Het zal waarschijnlijk worden gebruikt om het recent gelanceerde Facebook Offers te verbeteren. Hiermee biedt Facebook coupons en kortingen aan, zoal sje ook bij Google Offers of Groupon kunt vinden. TagTile stuurt gebruikers dagelijkse koopjes en kortingsbonnen, maar je kunt er ook loyaltypunten mee verdienen.
Dit werkt op de manier zoals hiernaast is te zien: als je 9 keer een kop koffie koopt, krijg je een gratis dessert. De winkel ‘stempelt’ bij elk bezoek de digitale stempelkaart af. Het vormt een mooie aanvulling op Facebook Offers, waarbij je bij de kassa de kortingsbon laat zien, via een app op je mobiele telefoon. Vervolgens krijg je een gratis drankje of een bepaalde korting. Op Android was TagTile nog geen doorslaand succes: het aantal downloads is tamelijk laag (nog geen 5.000. Maar nu het onderdeel uitmaakt van Facebook zien we de downloads opeens de lucht inschieten.
Lees verder na de advertentie.
Downloaden: TagTile (gratis)