Galaxy Note 3 compatibiliteitsproblemenSamsung Duitsland heeft een officiële reactie gegeven op de Galaxy Note 3 compatibiliteitsproblemen met accessoires van derde partijen, die sommige gebruikers melden na de update naar de laatste versie van Android 4.4 (KitKat).

Samsung adviseert consumenten om voor de beste gebruikerservaring alleen accessoires van Samsung te gebruiken, aangezien het bedrijf de kwaliteit en compatibiliteit van producten van derde partijen niet kan garanderen. Samsung-accessoires zijn volgens de fabrikant juist wel perfect afgestemd op het toestel waarvoor ze gemaakt zijn.

Update: Samsung heeft aangegeven dat het hier om een bug betreft die binnenkort met een update wordt opgelost.

Samsungs reactie komt een dag nadat sommige gebruikers klaagden dat accessoires, waaronder de Spigen S-View flip cover, niet meer werkten na de update naar KitKat. De oorzaak hiervoor is dat accessoires van derde partijen niet beschikken over een identiteitschip van Samsung, wat vanaf Android 4.4 wel benodigd is voor de gadget om te functioneren met een Samsung-toestel. Op die manier wil de fabrikant voorkomen dat goedkope producten of nagemaakte accessoires schade toebrengen aan de toestellen of – in het geval van een defecte accu – de gebruiker zelf.

De stap van Samsung is begrijpelijk om twee redenen. Enerzijds zijn er in het verleden geregeld problemen geweest met defecte accessoires die Samsung-telefoons kapotmaakten. Anderzijds biedt de fabrikant zelf een groot aantal mobiele accessoires aan, van hoesjes en opladers tot de Smartphone GamePad en de Book Cover voor de Galaxy Note 10.1 (2014). Consumenten zijn na de KitKat-update verplicht om deze aan te schaffen, in plaats van onofficiële hoesjes en accessoires uit bijvoorbeeld China.

Lees meer over de Galaxy Note 3

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.