Lenovo: verwacht geen opvolger voor de Moto 360
Thomas Haenen

Lenovo, het moederbedrijf van Motorola, zegt geen plannen te hebben om een nieuwe smartwatch uit te brengen. Consumenten zouden te weinig interesse hebben in wearables.

Geen nieuwe Moto 360

Motorola heeft weinig vertrouwen in de toekomst van wearables, zo heeft The Verge te horen gekregen van Shakil Barkat, hoofd van Motorola’s productdivisie. “Wearables zijn niet populair genoeg om ieder jaar nieuwe producten uit te brengen. We zien dat er op dit moment niet genoeg vraag is in de markt om een nieuwe smartwatch uit te brengen,” aldus Barkat.

De topman sluit niet uit dat het bedrijf ooit een nieuwe wearable uitbrengt, maar het lijkt erop dat alle plannen voorlopig op de lange baan geschoven zijn. “We geloven dat er nog steeds kansen zijn met de pols. Er komt een punt waar die kansen ook voor consumenten interessanter zijn dan ze vandaag zijn,” zegt Barkat. Met zijn vage statement lijkt de kans zeer klein dat Motorola in de nabije toekomst van gedachten verandert.

Geen nieuwe Moto 360

Dat terwijl Motorola er in 2014 nog als de kippen bij was met wearables. Dat jaar introduceerde Google de eerste versie van Android Wear, een besturingssysteem voor smartwatches. Het boegbeeld voor die nieuwe software was de Moto 360, een slim horloge met rond scherm. Motorola was toen echter nog eigendom van Google, maar werd later overgenomen door Lenovo. Het nieuwe moederbedrijf lijkt een stuk minder interesse te hebben in Android Wear.

Zo maakte Motorola onlangs al bekend dat er geen grote updates meer voor de eerste Moto 360 zullen verschijnen. Android Wear 2.0, dat begin 2017 verschijnt, zal niet voor de Moto 360 uitgebracht worden. De tweede Moto 360, die een jaar later verscheen, krijgt waarschijnlijk wel een update al houdt de fabrikant zich daarover nog op de vlakte. Beide smartwatches waren geen grote verkoopsuccessen.

Lees het laatste nieuws over Motorola

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.