Het opmerkelijke nieuws van twee weken geleden over een exploderende Samsung Galaxy S III krijgt plotseling een andere wending. Na een uitgebreid onderzoek van Fire Investigations UK en veel negatieve aandacht in de media, blijkt dat niet het Zuid-Koreaanse bedrijf maar de gebruiker fout zat. Dit geeft hij toe op een Iers forum waar hij ook de foto’s en zijn verhaal van de geëxplodeerde Galaxy S III plaatste. De gebruiker met de nickname dillo2k10 beweert dat ‘een ander persoon’ het toestel met een magnetron probeerde te drogen nadat de smartphone met water in aanraking was gekomen. Hij noemt het zelf een ‘stomme fout’.

Het is waarschijnlijk dat deze ongebruikelijke manier van drogen de plotselinge kortsluiting in de Galaxy S III veroorzaakte. Bij dezen een goede tip als je smartphone ooit in contact komt met water: haal het toestel uit elkaar en plaatst het voor een dag in een pot met rijst. Dat zuigt het meeste water op.