Google lanceert muziekfestival GOODFest
Erwin Vogelaar

Google heeft een nieuwe manier bedacht om de Google Pixel te promoten: een muziekfestival in vijf steden dat via livestreams de wereld over gaat. GOODFest zal progressie en positiviteit vieren.

GOODFest

Net als Apple start ook Google een muziekfestival dat wereldwijd via streams te kijken zal zijn. Onder de naam GOODFest moet dit livestreamfestival een viering zijn van progressie, positiviteit en de kracht van mensen om de wereld vooruit te duwen. Het gaat om vijf losse shows in vijf verschillende steden. In deze shows wil Google muziek, community en technologie bij elkaar brengen. Niet enkel om de Google Pixel extra aandacht te geven, want het evenement wordt specifiek gepresenteerd door de Pixel, maar ook om geld op te halen en mensen met elkaar te verbinden.

Het gaat om een optreden in New York op 29 november, waar bands spelen voor vrijgevigheid. Op 9 december speelt Nick Zinner in New Orleans voor menselijkheid. Op 12 december volgt Seattle, waar bands spelen voor de aarde. Daarna wordt in San Francisco gespeeld voor gelijkheid en in Los Angeles voor liefde. Deze laatste twee steden hebben nog geen datum of bevestigde acts.

Het hele evenement klinkt wat zweverig. Voornamelijk de combinatie van reclame maken voor de Google Pixel en het geld ophalen voor een goed doel is apart. Toch is de focus op deze positieve waardes wellicht net wat de wereld nu nodig heeft. Op de website van GOODFest zijn tickets voor de shows te koop en kun je een reminder voor de livestreams aanzetten. Op dit moment worden er enkel nog tickets voor de eerste show aangeboden. De volledige opbrengst van deze ticketverkoop gaat naar de organisatie DonorsChoose.org. De verwachting is dat de opbrengst van elk optreden naar een andere organisatie gaat die past bij het thema van die dag. Kaartjes worden voor 39 dollar verkocht.

Lees het laatste nieuws over Google

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.