Een ontwerp heeft een concept van een nieuwe versie van Google Calendar gemaakt, waarin de app nauw samenwerkt met allerlei andere diensten om de agenda dynamischer, interactiever en vooral mooier te maken.
Lees verder na de advertentie.
De ontwerper in kwestie, Brian Nelson, werkte al eerder bij Google en publiceerde zijn conceptontwerpen op Medium. “Een kalender-app die automatisch relevante content uit andere apps haalt, waardoor je dus niet meer door alle apps hoeft te navigeren en handmatig evenementen hoeft aan te maken”, schrijft Nelson over zijn concept. “In mijn concept beschrijf ik hoe een evenement voor een aflevering van een tv-serie direct extra informatie laat zien.
Het Google Calendar design van de toekomst?
Volgens Nelson moet Google Calendar de koers van Sunrise volgen en een open platform voor ontwikkelaars creĂ«ren, waarmee het mogelijk wordt om snel en simpel content vanuit andere apps te integreren. Wil je een specifieke basketbalwedstrijd zien? De ESPN-app zorgt voor relevante informatie, zoals een foto, extra informatie en een kort overzicht. “Googles overname van Timeful geeft hoop voor een dergelijke richting”, schrijft Nelson. Timeful is een slimme kalender-app voor iOS.
“In de toekomst worden dubbele evenementen ook samengevoegd tot één afspraak. Denk bijvoorbeeld aan dezelfde afspraak van Songkick, Facebook en Eventbrite. Het nieuwe evenement laat gebruikers direct naar zijn catalogus in Apple Music, Spotify of Soundcloud gaan, en zorgt ervoor dat je enthousiast wordt voor zijn of haar show”, aldus Nelson.
Door op de locatie te drukken kun je naar het evenement navigeren; handig als je met de auto gaat, hoewel Google Maps ook met het openbaar vervoer werkt. Door op de qr-code in de rechter onderhoek te drukken, laat je via je smartphone je digitale kaartje scannen.
Door de nauwe integratie met Google Now stelt de kalender-app ook relevante evenementen voor, zoals een behandeling door een mondhygiënist. Via het evenement in de agenda-app kun je direct een afspraak maken: handig! Het valt dan ook te kopen dat Google net zo enthousiast wordt van het concept als wij.