Opinie: Google maakt verkeerde excuses over Pixel 2
Erwin Vogelaar

Google biedt als grap zijn excuses aan op Twitter, omdat de Pixel 2 volgens het bedrijf te goed is. Andere excuses zijn echter meer gepast, en dit is waarom.

Google-excuses: Pixel 2

De grote techbedrijven houden ervan om de draak met elkaar te steken. Hoewel je zou hopen dat Google daar boven staat, is dat duidelijk niet het geval. Dat liet het bedrijf afgelopen weekend weer zien met een tweet. “Een verontschuldiging van #teampixel”, staat er boven een video.

De video legt de nadruk op hoe goed de camera van de Pixel 2 is. “Sorry voor de zonsondergangen en zonsopkomsten”, start de video. “Sorry voor de dagelijkse selfies en de nachtelijke.” De video laat zien hoeveel dingen de Pixel 2 mooi op de foto zet. “Nogmaals was Pixel de best beoordeelde smartphonecamera. Aan alle andere telefoons: sorry dat we het erin wrijven.” Waarna de “sorry” verandert in “niet sorry”.

De video komt een beetje kinderachtig over, maar heeft ook wel iets komisch. De vorm die Google heeft bedacht valt echter niet bij iedereen in goede aarde. De Pixel 2 heeft sinds de release namelijk best wat problemen en dat zijn de gebruikers niet vergeten.

Problemen met Pixel 2

Zo zijn er allerlei problemen met de kleuren van het scherm, terwijl het scherm ook vlot kan inbranden. Het toestel maakt daarnaast vreemde geluiden en gebruikers hadden last van spontane reboots. Ook kan het scherm aan de zijkanten aanrakingen niet zo goed registreren, terwijl andere gebruikers last hebben van niet bestaande aanrakingen.

De vingerafdrukscanner reageerde traag, de adapter voor koptelefoons werkte niet altijd en zo zijn er tig voorbeelden. Hoewel we inmiddels weten dat je bij Google een eeuwige bètatester bent, zou dat bij hardware niet mogen. De fouten stapelen zich op bij een toestel dat het ultieme voorbeeld van de kracht van Android zou moeten zijn.

Verkeerde excuses

Dan komen we weer bij de tweet van Google, want de Pixel 2-gebruikers zijn deze problemen niet vergeten en laten dat weten. “Wanneer verontschuldig je je voor de vreselijke storing bij het telefoongebruik met gebruik van een usb-dongle en een headset”, tweet Jon Turner. “Wat dacht je van een verontschuldiging voor het blauwe, korrelige scherm op mijn Pixel 2 XL?”, tweet Chris Bauer.

“Ik wil liever een verontschuldiging over de Pixel 2 XL-kwaliteitsproblemen die ervoor zorgden dat die van mij na een maand kapot ging”, tweet Twitter-gebruiker Umbrae Soulsbane. “En vanwege het verschrikkelijke RMA- en restitutiebeleid dat mij opzadelt met een kapotte telefoon van duizend dollar, waardoor ik waarschijnlijk mijn baan verlies.”

https://twitter.com/pickapixelyt/status/949438678904049670

Ook andere problemen worden niet vergeten. Zo wacht Twitter-gebruiker @Boboboloo nog op een excuses voor de bootloop-problemen met de Nexus 6P en Nexus 5X. Ook de eerste Pixel heeft nog de nodige problemen. Zo schrijft Twitter-gebruiker @swwirving: “Hey #TeamPixel, waarom stop je niet met #sorrynotsorry te zijn en pak je de talloze crash- en herstartproblemen aan die Pixel 1-gebruikers melden aan het support team in de Community Forums?”.

En zo gaat het nog wel even door in de reacties onder de tweet. Het was van Google dus niet zo slim om excuses als grap te gebruiken als je gebruikers daadwerkelijk zitten te wachten op een verontschuldiging voor alle problemen.

Pixel 2 in Nederland

Wil je ondanks alle problemen toch met een Pixel 2 aan de slag? Dat is mogelijk. Lees meer over het via grijze import kopen van de Pixel 2 in Nederland.

Lees het laatste nieuws over Google

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.