Behalve het handelsmerk Google Glass wil Google ook het merkrecht verkrijgen voor alleen het woord ‘Glass’. De bedoeling is dat de slimme bril op termijn de naam Glass gaat dragen. Vooralsnog ondervindt Google echter problemen met het vastleggen van het Glass handelsmerk. De Amerikaanse instantie voor merkregistratie (USPTO) vindt dat het woord teveel lijkt op bestaande of eerder aangevraagde handelsmerken en is bovendien van mening dat de term te generiek is.
Google probeerde dat laatste te omzeilen door in zijn merkaanvraag gebruik te maken van een afwijkend lettertype, dat ook in de marketingcampagnes voor Google Glass wordt gebruikt. Daar trapte de USPTO echter niet in, met als gevolg dat er nog veel werk aan de winkel is voor Googles advocaten.
Lees verder na de advertentie.
De advocaten van Google verdedigden onlangs de aanvraag van het Glass handelsmerk middels een brief van maar liefst 1928 pagina’s. Circa 1900 pagina’s hiervan bestaan overigens uit knipsels die betrekking hebben op Google Glass.
De advocaten zijn van mening dat de naam Glass niet generiek is, omdat de slimme bril niet volledig is gemaakt van glas. Daarnaast betogen ze dat ‘Glass’ potentiĂ«le kopers niet informeert over de functie en het gebruik van het apparaat, waardoor een merkaanvraag geoorloofd is. Alles over Glass lees je in onze uitgebreide Google Glass review.