Google heeft de marketingdirecteur van GetJar aangetrokken. Vanaf de eerste week van september gaat Patrick Mork aan de slag als Google’s nieuwe marketingdirecteur voor mobiele applicaties. Mork werkt sinds 2008 bij de alternatieve downloadwinkel die vooral veel bezoekers weet te trekken door het aanbieden van louter gratis apps. Voor geen enkele app die wordt aangeboden via GetJar hoeft betaald te worden.
In zijn afscheidspost vertelt Mork dat GetJar in een korte tijd flink is gegroeid. Er werken nu meer dan vijftig werknemers bij het bedrijf en in totaal zijn er al meer dan twee miljard downloads geweest. Naast Android-appplicaties zijn ook apps voor andere mobiele platformen zoals Symbian en iOS te downloaden via Getjar. De downloadwinkel is druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten, zoals het onlangs gelanceerde GetJar Gold waarbij betaalde topapplicaties tijdelijk gratis worden aangeboden.
Lees verder na de advertentie.
Wat Mork precies bij Google gaat doen is nog niet duidelijk, maar vermoedelijk zal hij de strijd moeten aangaan met zijn voormalige werkgever. Alternatieve downloadwinkels zoals GetJar en de Amazon App Store trekken veel bezoekers weg bij Google’s Android Market. Wellicht dat een van de eerste taken van Mork het verwijderen van de GetJar client is die sinds kort in de Android Market te vinden is.