Volgens mobiele data-analyst Flurry Inc is de Google Nexus One ondertussen 80.000 keer verkocht. Deze cijfers zijn gebaseerd op gegevens die dit bedrijf verzamelt via mobiele applicaties die op een telefoon gebruikt worden. In vergelijk met de Apple iPhone en de Motorola Droid vallen de cijfers een beetje tegen. Deze toestellen gingen namelijk tijdens het introductieweekend ongeveer een miljoen keer over de toonbank. Toch moeten deze verkoopcijfers in het juiste perpectief gezet worden.

Er is weinig tot geen reclame voor de Nexus One gemaakt en het toestel is alleen online te koop. Daarnaast kunnen de vermeende 3G- en touchscreen-problemen de verkoop ook nadelig beïnvloeden.

Juist het gemis van een fysieke balie kan ervoor zorgen dat je een grote groep potentiële klanten buiten de deur houdt. Het lijkt erop dat het toestel nu veelal alleen door de echte Android-fans en early adopters gekocht wordt. Wanneer de Google Nexus One gewoon bij elke telecomwinkel te koopt zou zijn zou er een veel groter publiek bereikt worden. Ook een gemiddelde telefoongebruiker zal dan sneller met de Nexus in aanraking komen en geneigd zijn het toestel aan te schaffen. Zodra de Nexus One in meerdere landen verkrijgbaar is zullen de verkoopcijfers vermoedelijk snel gaan stijgen.

Via: Androinica

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.