Google gaat binnenkort advertenties in Google Play tonen. Wanneer gebruikers naar een app zoeken, krijgen ze hierdoor gesponsorde zoekresultaten te zien.
Lees verder na de advertentie.
Google Play advertenties
Dat heeft Google zojuist bekendgemaakt in een officiële blogpost. De gesponsorde zoekresultaten zijn vooral erg gunstig voor ontwikkelaars waarvan apps maar moeilijk worden gevonden. Door Google Play advertenties in te kopen, worden applicaties veel vaker en sneller opgemerkt door gebruikers. Een nieuwe manier om reclame te maken voor een Android-applicatie als het ware.
Voordat de Google Play advertenties naar het grote publiek worden uitgerold, start Google eerst met een test. Een kleine groep gebruikers krijg de komende weken al de gesponsorde zoekresultaten te zien. Ook is er vooralsnog maar een klein aantal partijen dat deel mag nemen aan het advertentieprogramma. Wel is het aannemelijk dat deze na verloop van tijd wordt uitgebreid.
Aan de hand van een geel `Ad`-labeltje zijn gesponsorde applicaties in Google Play te herkennen. Sundar Pichai, topman bij Google, geeft aan dat het nieuwe advertentiemodel erg gunstig voor ontwikkelaars. In de normale zoekmachine van Google zijn gesponsorde resultaten erg succesvol, en Pichai denkt dat dit ook op de appwinkel van Android van toepassing zal zijn.
Lees meer over Google Play
- Met Screenshot Framer maak je de mooiste screenshots (20-1)
- CapCut: zo maak je TikToks en andere video’s in een handomdraai (15-1)
- Post-app: 4 tips om het meeste uit ‘Mijn DHL’ te halen (27-12-2022)
- Google Play Store: de 17 meestgestelde vragen over de app-winkel (1-12-2022)
- Google stuurt ‘update je app!’-melding als oplossing voor crashes (18-11-2022)