Vanaf 2016 wordt in Google Play zichtbaar welke apps advertenties bevatten. Dat blijkt uit een mail van Google naar app-ontwikkelaars.
Lees verder na de advertentie.
Google Play met advertenties-label
Google heeft ontwikkelaars van Android-apps een e-mail gestuurd, waarin gevraagd wordt aan te geven of hun apps wel of geen advertenties bevat. Dat moet in ieder geval vóór 11 januari aanstaande doorgegeven worden, waarna de extra informatie begin volgend jaar zichtbaar wordt voor gebruikers door middel van de melding (met advertenties).
De Play Store gaf al langer melding van advertenties in een app in het Familie-gedeelte. Nu wordt dit uitgebreid naar het volledige Google Play. Onder advertenties verstaat Google onder meer banners, native ads en display ads. Die zijn voornamelijk aanwezig in gratis apps, zodat de ontwikkelaar er toch nog geld aan kan verdienen. Circa 98 procent van de apps in Google Play is gratis te downloaden.
Google waarschuwt ontwikkelaars dat het ontkennen van advertenties in een app terwijl deze wel aanwezig zijn, kan leiden tot verwijdering.
Het laatste nieuws over Google Play
- Google wijzigt Play Store-beleid voor ontwikkelaars: dit is er nieuw (8-12)
- GTA VI komt pas in 2025: deze GTA’s speel je tijdens het wachten (5-12)
- De 5 beste Android-apps en -games van de week (#49 2023) (3-12)
- Verkeerde app gekocht? Zo vraag je je geld terug (30-10)
- De 5 beste Android-apps en -games van de week (#40 2023) (1-10)