GeldGoogle heeft een betaversie van AdSense voor Mobile Applications aangekondigd, geschikt voor iPhone- en Android-applicaties. De dienst is bedoeld voor ontwikkelaars, die advertenties in hun applicaties willen inbouwen. Bij de online variant van AdSense gebruikt Google zoektechnologie om advertenties op basis van keywords, geografische locatie en andere factoren te genereren.

AdSense voor Mobile Applications werkt ongeveer op dezelfde manier: adverteerders kunnen aangeven in welk geografisch gebied de advertenties getoond moeten worden en in welke applicaties, bijvoorbeeld alleen in games, of op basis van keyword. De adverteerders kunnen direct bieden op een advertentieplaats in een bepaalde applicatie. De ontwikkelaars bepalen hoe de advertenties eruit zien en waar ze zich bevinden in de applicatie. Ook kunnen ze ongewenste advertenties filteren.

Google belooft dat alle advertenties ‘boven de vouw’ worden getoond, zodat de advertentie in beeld is zonder dat de gebruiker hoeft te scrollen. Goeie ontwikkeling? Misschien niet voor gebruikers, want de gratis applicaties die ze denken te hebben gedownload uit de Android Market staan opeens vol banners…

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.