Google Mobile AdsGoogle is gestart met een nieuwe soort advertenties voor mobiele webbrowsers en applicaties. Niet alleen wordt als vanouds een advertentiebanner getoond, maar de inhoud van deze banner is nu toegespitst op je locatie. De locatie wordt bepaald met behulp van de ingebouwde gps-ontvanger of middels een driehoeksmeting met behulp van het gsm-netwerk. Wanneer je op een dergelijke banner klikt zal de gehele advertentie vergroten en je een kaartje tonen met de locatie van de adverteerder en de specifieke aanbieding.

Via Google Maps kun je vervolgens een route naar deze aanbieder plannen, of je kunt via de advertentie direct contact opnemen. De nieuwe Google Ads komen beschikbaar voor de browsers en applicaties voor Android en iOS. Of deze nieuwe soort advertenties ook op korte termijn op Nederlandse Android-toestellen of iPhone’s te zien zullen zijn is nog niet bekend. Gelukkig is er een manier om onder deze advertenties uit te komen: zorg ervoor dat je locatiebepaling uitstaat. Bij Android betekent dit dat je niet alleen je gps-ontvanger van je toestel moet uitschakelen, maar ook de netwerkplaatsbepaling. Het begint er op te lijken dat na je televisie en je desktop ook je smartphone en apps langzaam maar zeker worden overgenomen door adverteerders.

Via oa: Techcrunch

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.