Snapchat overname GoogleNiet alleen Facebook heeft een bod uitgebracht op Snapchat, maar ook Google had interesse om de chap-app overnemen. Dat stelt althans Om Malik, oprichter van tech-website GigaOm. In een Twitter-bericht stelt Malik dat Google 4 miljard heeft geboden, nadat Facebooks eerdere overnamebod van 3 miljard werd afgewezen.

Naar verluidt heeft Evan Spiegel, de oprichter van Snapchat, ook Googles bod afgewezen. Spiegel denkt dat het bedrijf veel meer waard is, zodra het de advertentie-mogelijkheden gaat benutten. Ook wil Snapchat mogelijk proberen meer traffic en foto-uploads de genereren tijdens de winterperiode. Als Snapchat het aantal van 400 miljoen Snaps per dag overschrijdt, overtreft het Facebook op het gebied van foto-uploads en is het nóg meer waard.

Snapchat interessant voor adverteerders

Met de Snapchat-app is het mogelijk tijdelijke berichten naar andere gebruikers te sturen. Daarbij kun je zelf instellen hoeveel seconden het bericht zichtbaar is bij de ander. Om de zogenoemde Snap ook daadwerkelijk te bekijken, moet je een vinger op het scherm houden.

Dat betekent dat je automatisch een aantal seconden naar je scherm kijkt, wat natuurlijk erg interessant is voor adverteerders. Zij zijn er dan immers zeker van dat hun advertentie aan de gebruiker wordt getoond. Iets wat bij de mobiele advertenties in de Facebook-app nog maar de vraag is. Google en Snapchat hebben vooralsnog geen officiële reactie gegeven.

→ Lees meer over de Snapchat Android-app en bekijk handige tips!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.