
Greystripe biedt software ontwikkelaars voor iPhone en Java al langer de mogelijkheid inkomsten te genereren via het tonen van advertenties binnen een applicatie, de zogenaamde in-app ads. De markt voor Android-applicaties is sterk groeiende en het is volgens Greystripe daarom een logische volgende stap om ook hier advertenties te gaan aanbieden.
Greystripe biedt softwareontwikkelaars een eigen SDK voor het integreren van advertenties in hun applicaties. Ontwikkelaars kunnen zelf bepalen waar en wanneer ze een advertentie willen laten zien. Daarnaast zijn er tools beschikbaar waarmee ontwikkelaars inzicht krijgen in zaken zoals: welk toestel gebruikt wordt, de gebruikte Android versie en hoe lang bijvoorbeeld een spel gespeeld wordt.
Het is nog even afwachten of Greystripe met hun in-app ads niet in het vaarwater van Google gaat zitten. Google heeft namelijk recent AdMob overgenomen, een dienst die vergelijkbaar is met Greystripe. Zal Google de advertentiemarkt voor Android applicaties gaan afschermen, of blijft deze net zo open als Android zelf?
Lees verder na de advertentie.
De mogelijkheid advertenties in applicaties te tonen kan natuurlijk op verschillende manieren uitpakken. Een gratis game waarin zo nu en dan een advertentie langskomt is in principe zo gek nog niet, als er daarnaast maar een optie is de betaalde versie te kopen die advertentie-vrij is. Op die manier leg je de keuze bij de gebuikers. Anders wordt het wanneer je te pas en te onpas een advertentie voorgeschoteld krijgt in een applicatie waar je al voor betaald hebt. In-app ads: goed idee? of een ergernis oproepende ontwikkeling. In het volgende filmpje is een toepassing van Greystripe in-app advertenties te zien.