De Europese HTC One X heeft volgens de Taiwanese smartphone-fabrikant een hardwarematig Wi-Fi-probleem, waardoor het Wi-Fi-signaal erg zwak en soms onbruikbaar is. De eerste meldingen van dit probleem begonnen begin juni en sindsdien is HTC bezig geweest met het onderzoeken van het probleem. Het slechte Wi-Fi-bereik wordt veroorzaakt door een onjuist geplaatste antenne die niet goed contact kan maken.
Het Wi-Fi-probleem heeft ook een nadelig effect op de batterij omdat het Wi-Fi-signaal meer stroom verbruikt om de verbinding te behouden. Overigens heeft niet elke Europese One X-bezitters last van dit hardware-probleem. Mijn One X verbindt snel en goed met verschillende Wi-Fi-kanalen. Wil je testen of jouw toestel ook deze hardware-fout bevat? Druk dan stevig met je duim en wijsvinger op een bepaald gedeelte van de behuizing (rechtsboven). Als het Wi-Fi-signaal door deze handeling verbetert, heb je helaas ook last van de hardware-fout.
Lees verder na de advertentie.
HTC heeft tegenover Androidblog Android Central een verklaring gegeven:
We hebben de gerapporteerde verbindingsproblemen onderzocht en een oplossing gevonden die het signaal van de Wi-Fi-antenne versterkt. Hoewel veel One X-bezitters geen last hebben van het probleem, hebben we direct maatregelen genomen om een oplossing te vinden die dit probleem in de toekomst tegen kan gaan. HTC vindt het belangrijk dat elke klant de best mogelijke ervaring krijgt en we verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit probleem veroorzaakt kan hebben.
Het is niet duidelijk of deze oplossing ook voor huidige One X-bezitters geldt of dat HTC alleen de nieuwe toestellen van deze oplossing voorziet. Ook geeft HTC geen duidelijkheid voor One X-bezitters die hun toestel ter reparatie willen opsturen. De reactie van HTC roept dus eerder vragen op dan dat het een oplossing biedt.