Er gingen een tijdje al geruchten over en die zijn nu door HTC bevestigd: het Taiwanese telefoonmerk gaat testen met het tonen van advertenties in zijn sociale startscherm Blinkfeed. Aanvankelijk krijgen alleen Duitse, Britse, Amerikaanse, Chinese en Taiwanese gebruikers de gesponsorde content te zien.
Lees verder na de advertentie.
Zo zien Blinkfeed advertenties eruit
Volgens HTC zal de reclame in Blinkfeed relevant zijn en eruitzien als andere content in Blinkfeed, en dus niet als een pop-up of banner. De advertenties zijn afkomstig van bedrijven als Twitter, Yahoo en HTC en moeten aansluiten bij je interesses en de onderwerpen die je al volgt. Als de pilot succesvol is, worden de Blinkfeed advertenties mogelijk naar meer landen uitgerold.
Het lijkt erop dat advertenties automatisch worden geactiveerd in Blinkfeed, maar als ze te veel in de weg zitten, kunnen ze ook worden uitgeschakeld. HTC hoopt gebruikers te kunnen helpen met ‘het ontdekken van nieuwe apps, producten en/of services’. Toch zal het HTC vooral te doen zijn om geld te verdienen; eerder werd duidelijk dat bijvoorbeeld bedrijven en ontwikkelaars advertenties kunnen inkopen om hun apps en diensten aan te prijzen.
Of en wanneer de Blinkfeed advertenties voor Nederland en Belgische gebruikers zichtbaar worden, is nog niet bekend. Dit is afhankelijk van het succes van de test in de eerste vijf landen.
Het laatste nieuws over HTC
- Deze HTC-smartphone heeft een groot scherm, maar piepkleine accu (7-8)
- HTC U23 Pro nu te koop in Nederland voor 569 euro (9-6)
- Dit is de U23 Pro: HTC keert terug met telefoon van 569 euro (19-5)
- HTC maakt comeback met U23 Pro: 3 dingen die we weten (15-5)
- De volgende stap voor smartphones? Deze bedrijven gokken op nft’s (19-7-2022)