HTC test met advertenties in Blinkfeed, zo zien ze eruit
Gijs Ettes

Er gingen een tijdje al geruchten over en die zijn nu door HTC bevestigd: het Taiwanese telefoonmerk gaat testen met het tonen van advertenties in zijn sociale startscherm Blinkfeed. Aanvankelijk krijgen alleen Duitse, Britse, Amerikaanse, Chinese en Taiwanese gebruikers de gesponsorde content te zien.

Zo zien Blinkfeed advertenties eruit

htc blinkfeed advertentiesVolgens HTC zal de reclame in Blinkfeed relevant zijn en eruitzien als andere content in Blinkfeed, en dus niet als een pop-up of banner. De advertenties zijn afkomstig van bedrijven als Twitter, Yahoo en HTC en moeten aansluiten  bij je interesses en de onderwerpen die je al volgt. Als de pilot succesvol is, worden de Blinkfeed advertenties mogelijk naar meer landen uitgerold.

Het lijkt erop dat advertenties automatisch worden geactiveerd in Blinkfeed, maar als ze  te veel in de weg zitten, kunnen ze ook worden uitgeschakeld.  HTC  hoopt gebruikers te kunnen helpen met ‘het ontdekken van nieuwe apps, producten en/of services’. Toch zal het HTC vooral te doen zijn om geld te verdienen; eerder werd duidelijk dat bijvoorbeeld bedrijven en ontwikkelaars advertenties kunnen inkopen om hun apps en diensten aan te prijzen.

Of en wanneer de Blinkfeed advertenties voor Nederland en Belgische gebruikers zichtbaar worden, is nog niet bekend. Dit is afhankelijk van het succes van de test in de eerste vijf landen.

Het laatste nieuws over HTC

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.