nexus oneHTC CEO Peter Chou introduceerde de Nexus One begin dit jaar officieel. Maar het toestel heeft het in de markt niet altijd even makkelijk gehad: gebruikers klaagden over technische problemen en de verkoop via Google’s webshop bleek een ongelukkige keuze. Toch staat Peter Chou nog steeds vierkant achter het toestel. De Nexus One is wél een succes, want Google’s doel was om te laten zien hoe goed Android kan zijn. In dat opzicht, is het volgens Chou geslaagd.

En inderdaad: wie gisteren op Android Experience rondliep kon de Nexus One naast concurrerende toestellen zien en dan moet je inderdaad toegeven dat het scherm gunstig afsteekt ten opzichte van andere toestellen. Wie meer daarover wil weten, kan vandaag trouwens terecht op Ars Technica, waar ze een uitgebreid artikel hebben onder de titel: ‘Secrets of the Nexus One’s Screen: science, color and hacks‘.

Dat de Nexus One bij de gekozen distributiemethode minder goed zou verkopen, had Chou blijkbaar al ingecalculeerd. Hij zegt: “considering Google didn’t do retail or marketing for it, the Nexus One is doing pretty well.” En misschien is er inderdaad iets voor te zeggen, als een bedrijf probeert om gewoon de beste telefoon te maken en zich niet druk maakt over marketingplannen en verkoopcijfers. Maar lang niet alle fabrikanten kunnen zich dat veroorloven. Bij de kleinere spelers moet elke telefoon een succes worden om te overleven.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.