htc logmein rescueHTC en LogMeIn hebben aangekondigd, dat op alle Android-toestellen van HTC voortaan LogMeIn Rescue wordt meegeleverd. De deal tussen beide bedrijven geldt wereldwijd, dus ook in Nederland en België. LogMeIn Rescue is een hulpmiddel waarmee een helpdesk op afstand toegang kan krijgen tot een toestel, om zodoende problemen op te lossen. Toekomstige HTC-smartphones en -tablets zullen het voorgeïnstalleerd krijgen, mits de operators ermee instemmen. Gebruikers kunnen vervolgens met één klik toegang krijgen tot de technische service van HTC. Op afstand zijn diagnose, het tweaken van instellingen en het wijzigen van opties mogelijk.

De service is gratis. HTC’s aankondiging zou een reactie kunnen zijn op eerdere plannen van LG, die een paar dagen geleden liet weten dat ze soortgelijke diagnosesoftware op toestellen gaat meeleveren. Die deal geldt voorzover bekend alleen nog in de VS voor operator Verizon. De verzamelde info zal alleen worden gebruikt voor het oplossen van technische problemen, niet voor het in de gaten houden van gebruikers. LogMeIn wordt al gebruikt op 150 miljoen apparaten wereldwijd, waaronder pc’s, Macs, smartphones en tablets. De meeste mensen kennen de aanbieder van de oplossing om remote toegang te krijgen tot je pc.

Meer info: LogMeIn persbericht