quietly brilliantHTC hanteerde de afgelopen jaren de slogan ‘Quietly Brilliant’, om aan te geven dat het bedrijf als onopvallende smartphonefabrikant tóch goed bezig was. Maar de slogan heeft HTC misschien toch geen goed gedaan. De fabrikant veranderde van een topspeler op Android-gebied naar een plekje in de marge, onbekend en onbemind bij het mainstream publiek. Vandaag kondigde HTC aan dat ze gaan stoppen met de slogan ‘Quietly Brilliant’ en het imago gaan opfrissen met agressievere campagnes.

De marketingmanager van HTC geeft in een interview met Wall Street Journal toe dat het de afgelopen jaren niet luidruchtig genoeg is geweest en dat het tijd is voor een nieuwe aanpak. HTC gaat met nieuwe energie de strijd aan met Samsung en Apple, onder aanvoering van de HTC One.

HTC gebruikte de slogan ‘Quietly Brilliant’ al sinds oktober 2009. De nieuwe marketingcampagne van HTC heeft als insteek ‘bold’, ‘authentic’ en ‘playful’ meegekregen. HTC zal agressiever de nieuwe producten promoten (‘bold’), er zal meer nadruk worden gelegd op de innovatie (‘authentic’) en er komen meer functies die zijn gebaseerd op behoeften van consumenten (‘playful’). Dat moet de neergaande spiraal van de afgelopen kwartalen ombuigen, waarin de verkoopcijfers en de omzet alleen maar omlaag ging. Volgens CEO Peter Chou heeft die neergang vooral te maken met te weinig marketinginspanningen en ligt het niet aan de toestellen. Marketingbaas Ho zegt dat HTC z’n digitale marketingbudget met 250% zal verhogen en dat de uitgaven aan traditionele marketing gaan verdubbelen. Verder gaf Ho aan dat de vertragingen bij de HTC One te maken hebben met toelevering van camera-modules. Door het bijzondere Ultrapixel cameradesign is het niet mogelijk om de productie snel op te voeren.

hi were htc