Google start met interactieve advertenties op Android
Erwin Vogelaar

Google start met het aanbieden van interactieve advertenties om meer mensen te verleiden tot het downloaden van volledige apps.

Interactieve advertenties Android

Je kent de vele advertenties wel die je bijvoorbeeld tijdens het spelen van een free to play game te zien krijgt. Een beeld van een schaars geklede dame die je vraagt om een held te zijn, of een video van slachtvelden met een uitnodiging om mee te doen. Binnenkort zul je die advertenties ook kunnen spelen, waarmee Google en de adverteerders natuurlijk hopen dat je de volledige game gaat downloaden.

Deze game-advertenties zijn onderdeel van een nieuw advertentiesysteem waarmee adverteerders creatiever kunnen zijn in hetgeen wat ze aanbieden op Android-toestellen. Belangrijkste toevoeging is de interactiviteit wat vooral door gamemakers gebruikt zal worden. Logisch, want bij de meeste games weet je pas wat er leuk aan is als je het zelf hebt geprobeerd.

Aan de ene kant is dit vooral goed nieuws voor de adverteerders, omdat het een slimme manier is om spelers te lokken. Op dit moment is volgens Google namelijk één van de vier apps die via een advertentie is gedownload is, nog nooit geopend.

Interactieve advertenties Android

Maar ook voor de spelers heeft het nieuwe advertentie-systeem voordelen, omdat je niet de app hoeft te downloaden om te zien of de game misschien wat voor je is. Nu maar hopen dat we niet eerst een level moeten uitspelen voordat we verder kunnen met waar we mee bezig waren.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.