KLM brengt Google Assistant-bot uit als inpakhulp
Rick van der Veer

Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een bot uitgebracht voor de Google Assistant. Blue Bot geeft je advies over wat je mee moet nemen op basis van je bestemming en hoe lang je op vakantie gaat.

Zo praat je met KLM via Google Assistant

Blue Bot, zoals de bot van KLM heet, is nu ook aan te spreken via de Google Assistant. Door aan te geven waar je naartoe gaat en hoe lang je er verblijft, helpt de KLM-bot je met het voorbereiden van je reis. Zo wordt je er aan herinnerd wat je in moet pakken, maar ook of je een visum nodig hebt en wat het weer wordt tijdens je verblijf.

Google Home kopen

Om de KLM-bot te starten, hoef je alleen maar ‘KLM’ te zeggen tegen de Google Assistant. Dat kan zowel op je smartphone als via je Google Home (Mini). Vervolgens start het gesprek en helpt Blue Bot je verder.

Eerder bracht KLM Blue Bot ook al uit voor Facebook Messenger. Via een chatgesprek kon je zo al een ticket boeken, inclusief informatie over je bestemming en of je een visum nodig hebt. De technologie achter de bot wordt nu dus ook ingezet voor Google Assistant.

Alleen in het Engels

Voor nu werkt Blue Bot alleen in het Engels, doordat Google Assistant nog geen Nederlands spreekt. De assistent werkt wel in ons land, mits je de taal van je apparaat op Engels (Verenigde Staten) hebt staan. Wil je het meest uit de Google Assistant halen? Lees dan het overzicht met handige. Google Assistant-tips.

Lees het laatste nieuws over Google Home

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.