Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een bot uitgebracht voor de Google Assistant. Blue Bot geeft je advies over wat je mee moet nemen op basis van je bestemming en hoe lang je op vakantie gaat.
Lees verder na de advertentie.
Zo praat je met KLM via Google Assistant
Blue Bot, zoals de bot van KLM heet, is nu ook aan te spreken via de Google Assistant. Door aan te geven waar je naartoe gaat en hoe lang je er verblijft, helpt de KLM-bot je met het voorbereiden van je reis. Zo wordt je er aan herinnerd wat je in moet pakken, maar ook of je een visum nodig hebt en wat het weer wordt tijdens je verblijf.

Om de KLM-bot te starten, hoef je alleen maar ‘KLM’ te zeggen tegen de Google Assistant. Dat kan zowel op je smartphone als via je Google Home (Mini). Vervolgens start het gesprek en helpt Blue Bot je verder.
Eerder bracht KLM Blue Bot ook al uit voor Facebook Messenger. Via een chatgesprek kon je zo al een ticket boeken, inclusief informatie over je bestemming en of je een visum nodig hebt. De technologie achter de bot wordt nu dus ook ingezet voor Google Assistant.
Alleen in het Engels
Voor nu werkt Blue Bot alleen in het Engels, doordat Google Assistant nog geen Nederlands spreekt. De assistent werkt wel in ons land, mits je de taal van je apparaat op Engels (Verenigde Staten) hebt staan. Wil je het meest uit de Google Assistant halen? Lees dan het overzicht met handige. Google Assistant-tips.