Klanten van KPN en Hi met een Android-toestel kunnen voortaan in Google Play aangeschafte apps betalen via hun mobiele telefoonrekening. Tot nu toe kon dit alleen met een creditcard. KPN en Hi zijn de eerste mobiele aanbieders in Nederland die deze service aan hun klanten bieden. Een hele fijne toevoeging van KPN en dochterbedrijf Hi.
“Wij zien dat een deel van de klanten geen creditcard heeft of deze niet wil gebruiken, en hierdoor geen betaalde apps of games op hun Android-toestel kunnen installeren. Het aankopen van apps via de mobiele telefoonrekening is een makkelijk en veilig alternatief om te betalen”, aldus KPN . De komende weken krijgen eerst consumenten de nieuwe manier van betalen aangeboden, daarna ook zakelijke klanten.
Lees verder na de advertentie.
met KPN en Hi Android apps kopen: hoe doe je dat?
KPN- en Hi-klanten kunnen in Google Play vanaf nu voor het betalen de KPN- of Hi-factuur te selecteren als betalingsoptie, naast de bestaande optie van een creditcard. Direct na de aankoop krijg je een bevestiging op het aan je Google account gekoppelde mailadres. Op de mobiele telefoonrekening staat duidelijk welke apps zijn gekocht en aan welke prijs deze gekoppeld is. Er worden geen extra kosten gerekend voor deze service waardoor je alleen voor de app betaalt.
Klanten kunnen daarbij ook voorzorgsmaatregelen nemen om onbedoelde aankopen te voorkomen. Zo hebben klanten de mogelijkheid om maximaal 10 euro per aankoop of 100 euro per maand uit te geven via hun mobiele telefooonrekening. Ook vraagt Google Play bij elke app aankoop om akkoord en een wachtwoord te gebruiken. Bovendien moet de klant tijdens de 1e aankoop verbonden zijn met het netwerk van KPN.
De feature wordt de komende weken naar klanten uitgerold. De optie verschijnt automatisch in Google Play.
Bekijk ook onze top 100 Android Apps, de beste Nederlandse Android Apps  en het  het archief voor meer  Android apps en games.