LG G2De LG G2 verkoop blijft met 2,3 miljoen verkochte toestellen in vier maanden vooralsnog achter. Verwacht werd dat het vlaggenschip van LG in het derde kwartaal 3 miljoen keer over de toonbank zou gaan, maar in de praktijk doet de LG G2 het nauwelijks beter dan zijn voorganger, de G Pro.

Ondanks een fiks marketingbudget bleef de LG G2 verkoop in bijvoorbeeld Zuid-Korea steken op 600.000 exemplaren. De LG G Pro werd in de eerste vier maanden na de release 540.000 keer verkocht in het thuisland van de elektronicafabrikant. Onlangs lanceerde LG ook de G Flex; er zijn echter nog geen verkoopcijfers bekend van deze gebogen smartphone.

De LG G2 heeft een groot 5,2 inch-scherm, laat de serienaam Optimus – waar LG eerder nog mee werkte – vallen en kent alleen fysieke knoppen aan de achterzijde. Dit heeft de fabrikant gedaan om het makkelijker te maken om de G2 in en uit te schakelen en om het volume te regelen. Dankzij deze ontwerpkeuze is daarnaast de rand rondom het scherm bijzonder dun.

Ook handig is dat wanneer het toestel met het beeldscherm naar boven ligt, het niet opgetild hoeft te worden om de powerknop te bedienen. De LG G2 kan daarnaast door tweemaal op het display te tikken, worden ingeschakeld. Verder kunnen gebruikers door lang te drukken op de volumeknoppen QuickMemoTM en de camera activeren, om respectievelijk een notitie of een foto te maken.

Lees meer over LG

Meer weten over dit vlaggenschip van LG? Lees dan de LG G2 review. Hieronder vind je het meest recente nieuws met betrekking tot LG.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.