LG heeft vandaag bekendgemaakt dat er wereldwijd meer dan 10 miljoen smartphones uit de L-serie zijn verkocht. Dat laat LG via een persbericht weten. De L-serie vormt samen met de G-serie een groot gedeelte van LG’s smartphonelijn, waarbij de L-serie zich meer op de low-end en midrange toestellen richt. LG noemt de verkoop een “bescheiden succes” en volgens hen is dit succes te danken aan de productie van aantrekkelijke smartphones met een onderscheidende stijl.

De L-serie bestaat uit de LG Optimus L3, LG Optimus L5, Optimus L7 en LG Optimus L9, die respectievelijk een 3.2 inch-, 4.0 inch-, 4.3 inch en 4.7 inch-scherm hebben. De vier smartphones hebben volgens LG vijf esthetische elementen gemeen: Modern Square Style voor een comfortabele grip, Floating Mass Technology voor een slanker uiterlijk, Seamless Layout voor een meer intuïtieve plaatsing van de toetsen, Harmonized Design Contrast die gebruikmaakt van metallic accenten en Sensuous Slim Shape dat de blik vestigt op de unieke vormfactor van de smartphone.

“Deze mijlpaal toont het belang van het leveren van smartphones met een stijlvol design, vergelijkbare schermgrootte en verbeterde interface-functies”, aldus dr. Jong-seok Park, directeur LG Mobile. “Terwijl andere fabrikanten alles op hun one-size-fits-all smartphone zetten, is onze strategie om mobiele producten voor alle verschillende soorten klanten te ontwikkelen, op basis van hun individuele behoeften en levensstijl.”

Alle L-serie smartphones zijn op de Nederlandse markt verkrijgbaar.