Het marktaandeel Samsung Nederland is een dikke 50 procent. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK over de periode van januari tot en met mei 2013. De release van de Samsung Galaxy S4 zorgde voor een verkoopsucces waardoor het marktaandeel nu nog hoger ligt. Dat zijn enorme cijfers voor Samsung en des te meer een hele knappe prestatie.
Samsung verkoopt zowel high-end als low-end toestellen maar ook oudere toestellen als de Samsung Galaxy S3 zijn nog steeds erg populair. Geert Mol, marketing verantwoordelijke voor de mobiele tak van Samsung Nederland, is juist blij met een dergelijk diverse verkoop van goedkopere en eventueel oudere toestellen. “Wij zijn met die trend begonnen. We hebben de smartphonemarkt gedemocratiseerd en willen dat iedereen ervaring kan opdoen met een smartphone.”
Lees verder na de advertentie.
“We blijven communiceren op de topmodellen. Daar bouwen we ons merk mee op want daarmee vinden wij dat we ons onderscheiden. Verwacht van ons geen campagnes rond onze lager geprijsde toestellen, maar we werken wel samen met partners die adverteren met andere telefoons”, alsdus Mol. “We zijn blij dat toestellen een langere levenscyclus krijgen. Succesvolle smartphones kunnen we nu langer in leven houden.”
AndroidPlanet was ook enorm te spreken over de Samsung Galaxy S4. Lees ook de Samsung Galaxy S4 review.
Via: NUtech