‘Moto’ blijft als merknaam gewoon gebruikt worden
Erwin Vogelaar

Tijdens een group briefing op het MWC heeft Motorola bij Lenovo laten weten dat ‘Moto’ als merknaam gewoon blijft bestaan.

Moto blijft

Eerder lieten we weten dat Lenovo het ‘Motorola’-merk gaat uitfaseren en ‘Moto’ enkel nog gaat gebruiken voor high-end producten. Nu blijkt dat de rol van Moto toch wat groter blijft dan gedacht. “Motorola blijft bestaan”, zegt Lenovo Senior VP van Marketing en Communicatie Adrienne Hayes. “De merknaam die we hebben gekozen en zullen blijven gebruiken is Moto, dus Moto zal blijven bestaan als een design en engineering groep.”

Moto blijft

Rick Osterloh, CEO van Motorola, onderstreept dit door te melden dat we het Moto-logo zullen blijven zien op producten, maar dat de Lenovo-naam ook geplaatst wordt. Denk qua constructie bijvoorbeeld aan de Lenovo Moto X of Lenovo Moto G.

“We denken dat naar mate er meer producten verschijnen het minder ingewikkeld zal zijn”, stelt Osterloh. “Het is nog altijd hetzelfde team aan mensen dat deze dingen bouwt, dus er is geen grote verandering.” Hoewel hetzelfde Motorola-team aan de smartphones van Lenovo werkt, stelt Osterloh dat het team wel gebruikmaakt van de kennis dat Lenovo bezit. Onder andere qua cameratechnologie en beeldkwaliteit.

Naast de Moto-telefoons heeft Lenovo een eigen Vibe-lijn dat echt een Lenovo-merk is. Qua software zullen de Lenovo- en Moto-toestellen ook van elkaar verschillen. Zo zullen de Moto-telefoons meer ‘stock’ ogen dan de Vibe-lijn. Motorola is in 2014 door Google aan Lenovo verkocht. Het bedrijf wilde zich gaan richten op “innovatie binnen het Android-platform en -ecoysteem.” Inmiddels zijn er toch weer aanwijzingen dat Google zich weer met hardware bezig wil houden.

Lees het laatste nieuws over Motorola

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.