Motorola reserveerde speciaal voor MOTOBLUR een plekje voorin de Android-parade. In alle advertenties, reclamespotjes en persberichten vergat Motorola nooit om MOTOBLUR te noemen. Dit is voorbij. Het Amerikaanse bedrijf legt de focus niet meer op deze schil om Android, maar op de producten. Zou dit te maken hebben met de ontwikkeling van Gingerbread, de volgende grote update van Google Android?

Er gaan namelijk geruchten rond dat custom skins, zoals MOTOBLUR en HTC Sense, niet meer nodig zijn op telefoons met Gingerbread. Android 3.0 schijnt zeer gebruiksvriendelijk en aanpasbaar te worden, waardoor er geen plek meer is voor schillen als Sense en MOTOBLUR. Misschien staat Google custom skins tegen die tijd nog wel toe, maar zit de gebruiker daarop te wachten als Gingerbread alles al te bieden heeft?

Misschien dat Motorola dit begrijpt en nu al de focus op de producten legt, zoals de Droid X en de Droid 2. Dit zijn natuurlijk speculaties, maar vergeet niet dat fabrikanten in de Open Handset Alliance goed contact hebben met Google. Zij weten allang wat Gingerbread te bieden heeft en of een schil dan nog wel interessant is voor gebruikers.

Het is interessant om de komende maanden andere fabrikanten te volgen, zoals HTC en Samsung. Wanneer zij besluiten om de schijnwerpers niet meer op de custom skin te richten, dan lijkt Gingerbread inderdaad een revolutie te worden.

With MOTOBLUR, we have found that being able to convey the value proposition around MOTOBLUR is not an easy thing to do in a 30-second ad spot. We have decided that we will focus on the value proposition of products and not MOTOBLUR as a brand name in its own right. MOTOBLUR continues to be important and I think you will see increased functionality in MOTOBLUR. This notion of push-Internet is going to be very important to us, but as a brand name, which we make matter in front of consumers as a brand name, I don’t think that’s going to be our focus going forward, but we see the experiences that we deliver is being relevant and differentiating us.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.