OnePlus brengt voortaan telkens twee smartphones per halfjaar uit
Colin Baak

OnePlus laat weten dat de strategie van het uitbrengen van twee telefoons voortgezet wordt, althans voor de komende tijd. Ceo Pete Lau geeft aan dat ze met toestellen in verschillende prijsklassen een groter publiek kunnen bedienen.

Strategie OnePlus: toch twee toestellen per keer

De introductie van de OnePlus 7 en 7 Pro in mei van dit jaar zorgde voor wat verbazing. OnePlus die tegelijkertijd twee toestellen presenteerde? Dat strookte namelijk niet met eerdere uitspraken van het bedrijf. Inmiddels heeft de Chinese fabrikant datzelfde kunstje ook uitgevoerd bij de OnePlus 7T en 7T Pro.

Ceo Pete Lau heeft aan The Times of India laten weten volledig achter deze strategie te staan. “Zo kun je namelijk een groter publiek voorzien van hun ideale smartphone”, aldus Lau. “Het ene model is betaalbaar voor een grote groep mensen. Wil je een stapje hoger en luxer, dan is dat ook mogelijk.”

oneplus 7t review

OnePlus X in 2015

In 2015 werd de OnePlus X gepresenteerd, terwijl ook de OnePlus 2 op de markt was. De X was een toestel gericht op het middensegment. Volgens de fabrikant was dat een slimme keuze. “Want niet iedereen wilde een high-end smartphone.” Een opvolger van de OnePlus X kwam echter nooit op de markt. De strategie van toen? De volledige focus leggen op high-end smartphones en één toestel per keer uitbrengen.

De OnePlus 3 werd gelanceerd in juni 2016 en OnePlus introduceerde een klein half jaar daarna de T-variant. Zo ontstond de vaste cyclus van het bedrijf, waarin per jaar twee modellen werden uitgebracht. Daar werd dus vanaf gezien bij de introductie van de 7-serie. Info over de aankomende OnePlus 8 en 8 Pro-variant is ook al verschenen. Die toestellen worden volgens de planning van afgelopen jaren verwacht in het tweede kwartaal van 2020.

OnePlus’ samenwerking met ThePhoneLab

De fabrikant is vanaf 1 november ook de samenwerking aangegaan met ThePhoneLab. Deze reparateur deed al veel reparaties van kapotte OnePlus-smartphones, maar nu is de samenwerking officieel. Dat betekent ook dat het bedrijf nu gebruik kan maken van officiële onderdelen.

Er zijn meerdere fysieke vestigingen van de reparateur te vinden in Nederland. Bij verschillende reparaties kun je zelfs wachten totdat de reparatie is uitgevoerd. Zo ben je het toestel geen dagen tot weken kwijt, een groot voordeel voor de klant. Zelf aan de slag met bijvoorbeeld een kapot beeldscherm? Dat wordt steeds lastiger, zoals we eerder zagen bij de teardown van de OnePlus 7T.

Lees het laatste nieuws over OnePlus

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.