caller idWat is beter voor een ontwikkelaar: veel gebruikers of een kleinere groep gebruikers die makkelijker bereid is geld uit te geven? WhitePages heeft is een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele applicaties waarmee je contactgegevens en Caller-ID’s kunt opzoeken. Het bedrijf heeft applicaties voor zowel Android als de iPhone ontwikkeld en ziet daarbij een opmerkelijk verschil. Android-gebruikers zijn veel sneller bereid om te upgraden naar een betaalde versie. De conversieratio is hoger bij Android: ze verwachtten dat 5 tot 6 procent van de gratis versie zouden overstappen naar de betaalde versie. Dat bleek in de praktijk meer dan het dubbele te zijn.

Maar liefst 12 tot 15 procent stapte over van de gratis versie van Caller ID naar de betaalde versie, die $6,99 per halfjaar kost. Helaas rammelt er wat aan de redenering van de ontwikkelaar, want ze laten niet weten hoe groot de conversie bij de iPhone dan precies is. Dat kunnen ze ook niet weten, want op de iPhone biedt WhitePages alleen een gratis applicatie aan. In Nederland hebben we trouwens niet zoveel aan de Caller ID, want hij bevat alleen de nummers van 200 miljoen Amerikanen.

Via: VentureBeat

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.