htc_nlNadat gisteren al onofficieel een link was te vinden naar de pre-registratie website van Vodafone voor de HTC Magic in Nederland, komt het bedrijf vandaag nu ook met een officieel persbericht naar buiten. Hierin wordt door Bart Hofker, Director Consumer Business Unit, bevestigd dat het toestel officieel in Nederland gaat verschijnen. In het persbericht staat overigens niet per wanneer het toestel naar Nederland komt, maar uit de teller op de registratiepagina kunnen we nog steeds opmaken dat dit 1 juni zal zijn. Voor ons is het ook erg leuk om te zien, dat er op de officiële registratiesite van de HTC Magic een link is opgenomen naar de review van Planet Android; daar zijn we natuurlijk best een beetje trots op.

htc-magicDe volledige tekst van het persbericht:

Vodafone introduceert HTC Magic exclusief in Nederland
Preregistratie via http://www.vodafone.nl/magic

6 mei 2009 – De HTC Magic, Vodafone’s eerste Android smartphone komt ook naar Nederland. Vanaf vandaag kan iedereen zich pre registreren voor het toestel via http://www.vodafone.nl/magic. Dit toestel in tablet-style, met touchscreen en een eenvoudig te bedienen interface, maakt het mogelijk om je Internetgebruik te personaliseren. Daarnaast kun je kiezen voor applicaties die voor jou relevant zijn en ringtones en games downloaden, dankzij directe toegang tot de zeer uitgebreide Android Market met applicaties.

Bart Hofker, Director Consumer Business Unit, Vodafone Nederland: “De HTC Magic, de laatste Androidtelefoon, is een zeer compact en licht toestel. Het heeft een elegant en gestroomlijnd design en natuurlijk talloze nieuwe toevoegingen, waaronder verbeteringen aan de volledig geoptimaliseerde internet browser.”
De HTC Magic, die beschikbaar is in de kleuren zwart en wit, heeft een 3.2″ QVGA touchscreen scherm met een bewegingssensor om te kunnen wisselen tussen portait en landscape modus. Het beschikt bovendien over een aanraakgevoelig QWERTY toetsenbord dat gebruik maakt van tekstsuggestie om het gebruik te versnellen en een copy-paste functie. De telefoon is uitgerust met een scala aan e-mailopties zoals Gmail™, POP3 en IMAP, evenals Google Talk™ voor chatfuncties. De telefoon kan eenvoudig gesynchroniseerd worden met Google Calendar™ en adressenlijsten, en is uitgerust met Google Maps™ met Street View, satellietbeeld en Google Latitude, waardoor het heel gemakkelijk is om contact met vrienden te onderhouden.

“Met de flexibiliteit en rijke functionaliteit van Android die HTC ontwikkelde als leider van dit platform, introduceert Vodafone een hoogwaardig kwaliteitstoestel” zegt Mark Moons, Regional Director, HTC Benelux. “De HTC Magic zal vooral gebruikers aanspreken die het maximale uit mobiel internet willen halen. Browsen op het internet en het raadplegen van cloud-applicaties als Google Calendar en Google Docs, is met dit toestel eenvoudiger dan ooit.” De HTC Magic is ook uitgerust met stereo Bluetooth voor audio, de mogelijkheid om foto’s te uploaden naar Picasa™ Web Albums en de mogelijkheid om video’s op te nemen en te uploaden naar YouTube™. Andere kenmerken zijn een intern geheugen van 500 MB, met een capaciteit voor 8GB extern geheugen, een afneembare batterij en ondersteuning van Quad-band GSM, dual-band UMTS, HSDPA/HSUPA, Wi-fi, GPS en een 3.2 megapixel camera die video-opname en MMS ondersteunt.

Het complete persbericht (PDF) is hier na te lezen: