nexus oneDe Google Nexus One is de eerste uit een nieuwe reeks Android-telefoons die Google zelf omschrijft als ‘superphones’. Maar ook een superphone kent zo zijn problemen. Zo waren er berichten over de slechte ontvangst en een touchscreen dat niet naar wens zou reageren op commando’s. Nu is het echter wel de vraag of de Nexus One meer dan gemiddeld met problemen te kampen heeft.

Normaal gesproken lees je op diverse websites wel eens iets over problemen bij een bepaald type smartphone, maar het merendeel van de consumenten met klachten zal zich gewoon bij de leverancier of de reparatiedienst van de fabrikant melden zonder dat dit direct openbaar gemaakt wordt. Google heeft echter voor een andere manier van support gekozen waardoor alle klachten op het Google supportforum terecht komen en dus voor iedereen zichtbaar zijn.

Het lijkt er echter wel op dat veel van de geconstateerde problemen software-gerelateerd zijn en via een update te verhelpen moeten zijn. Je zou je bijna afvragen of de Nexus One niet wat te vroeg op de markt is gebracht.

De volgende zaken worden door gebruikers in het supportforum aangekaart:

  • Slechte 3G ontvangst
  • Slecht reagerend touchscreen
  • Niet of slecht werkende trackball
  • Problemen met Wi-Fi
  • Niet reagerende vergrendelknop
  • Slecht werkende sensoren
  • Niet werkende of uitvallen van Bluetooth
  • Slechte geluidskwaliteit van de luidspreker
  • Te laag gespreksvolume
  • Snoer van de headset activeert onbedoeld pauze of een andere functie (?)
  • Notificatie-led in de trackball voor gemiste oproep werkt niet
  • Microfoon schakelt uit bij het aannemen of opzetten van een gesprek

Komen één of meerdere problemen je bekend voor, of ondervind je andere problemen met je Nexus One? Laat het dan weten.

Via: Phandroid

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.