droid does
De Amerikaanse operator Verizon heeft gekozen voor een opmerkelijke reclamecampagne om de Motorola Droid te promoten: een frontale aanval op de Apple iPhone. Onder de slogan “Everything iDont… Droid does!” laat Verizon in het filmpje zien welke tekortkomingen de iPhone heeft in vergelijking met de Motorola Droid.

Het gaat daarbij om zaken als het ontbreken van een fysiek toetsenbord (†œiDon`t Have a Real Keyboard†) en het niet kunnen multitasken (†œiDon`t Run Simultaneous Apps†). De Droid heeft dat allemaal wel en doet er nog een schepje bovenop met ontvangstbevestiging voor e-mail: “Droid does confirmed emails.”

Operators Sprint en T-Mobile hebben al eerder Android-toestellen op de Amerikaanse markt gelanceerd, maar deden dat op een traditionele manier door op de sterke punten van de toestellen te wijzen, zonder de vergelijking met de concurrentie te maken. Verizon’s campagne is de meest agressieve die tot nu toe voor Android is gelanceerd. Op de website Droiddoes.com kunnen mensen ervaren wat de Motorola Droid meer kan dan de iPhone. Een teller op de site telt af naar 30 oktober, mogelijk de datum waarop het pre-orderen van start gaat.

De Motorola Droid is het eerste Android-toestel van Motorola, dat in november op de Amerikaanse markt verkrijgbaar is. In het filmpje is de Motorola Droid niet te zien, maar er zijn al een aantal foto’s op internet verschenen. Ook weten we inmiddels dat het toestel op Android 2.0 draait en voorzien is van een 5 megapixel camera.

De commercial is sinds gisteravond op de Amerikaanse tv-zenders te zien. Verizon deed al eerder een aanval op Apple: hun vorige reclamespot had de titel ‘There’s a Map for That’ en liet zien dat de dekking van Verizon veel beter is dan die van AT&T.

Meer info: Verizon en Droiddoes.com.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.