Nederlanders vinden Samsung invloedrijker dan Apple. De Zuid-Koreaanse fabrikant is na Google en Facebook het meest invloedrijke merk van 2014.
Lees verder na de advertentie.
Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Ipsos, dat 1100 Nederlanders interviewde over merken. Volgens Ipsos in de term ‘invloedrijk’ gebaseerd op de manier waarop een merk het leven van een consument heeft veranderd, of dat het merk belangrijk is geweest in het leven van diegene.
Nederlanders: Samsung invloedrijker dan Apple
Volgens de Nederlanders is Google met 23 procent het meest invloedrijke merk van vorig jaar. Op de tweede plek staat Facebook (19 procent), gevolgd door Samsung (19 procent), Microsoft (19 procent) en Albert Heijn (18 procent). Op de zesde plek staat Marktplaats met 14 procent, gevolgd door LIDL en Bol.com met beide 14 procent. Op de negende plek staat dan Apple, met 13 procent, net boven de hekkensluiter Kruidvat (12 procent).
Volgens de ondervraagden is Samsung ook een betrouwbaar merk. In totaal vindt 39 procent van de Nederlanders het Zuid-Koreaanse merk betrouwbaar, waarmee Samsung op de derde plek staat achter ANWB (42 procent) en Albert Heijn (41 procent). Volgens de Nederlandse consument adverteert Samsung veel, is het merk overal te zien en worden Samsung-producten vaak door vrienden en familieleden gebruikt.
De Samsung Galaxy S6, het aankomende topmodel van het merk, is vanaf 10 april in Nederland te koop.
Laatste nieuws over Samsung
- Android-nieuws #15: Samsung-event, nieuwe Sony-smartphones en Spotify in je auto (17-4)
- ‘Vouwbare tablet van Samsung verschijnt begin 2022’ (17-4)
- Deze Android-smartphones kregen een (beveiligings)update – week 15 (16-4)
- Samsung Galaxy A32 5G review: fletse smartphone is niet de beste keuze (15-4)
- Videoreview: de Samsung Galaxy A72 is compleet, fijn en iets te duur (15-4)