Nederlanders vinden Samsung invloedrijker dan Apple. De Zuid-Koreaanse fabrikant is na Google en Facebook het meest invloedrijke merk van 2014.
Lees verder na de advertentie.
Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Ipsos, dat 1100 Nederlanders interviewde over merken. Volgens Ipsos in de term ‘invloedrijk’ gebaseerd op de manier waarop een merk het leven van een consument heeft veranderd, of dat het merk belangrijk is geweest in het leven van diegene.
Nederlanders: Samsung invloedrijker dan Apple
Volgens de Nederlanders is Google met 23 procent het meest invloedrijke merk van vorig jaar. Op de tweede plek staat Facebook (19 procent), gevolgd door Samsung (19 procent), Microsoft (19 procent) en Albert Heijn (18 procent). Op de zesde plek staat Marktplaats met 14 procent, gevolgd door LIDL en Bol.com met beide 14 procent. Op de negende plek staat dan Apple, met 13 procent, net boven de hekkensluiter Kruidvat (12 procent).
Volgens de ondervraagden is Samsung ook een betrouwbaar merk. In totaal vindt 39 procent van de Nederlanders het Zuid-Koreaanse merk betrouwbaar, waarmee Samsung op de derde plek staat achter ANWB (42 procent) en Albert Heijn (41 procent). Volgens de Nederlandse consument adverteert Samsung veel, is het merk overal te zien en worden Samsung-producten vaak door vrienden en familieleden gebruikt.
De Samsung Galaxy S6, het aankomende topmodel van het merk, is vanaf 10 april in Nederland te koop.
Laatste nieuws over Samsung
- Gelekt: Samsung Galaxy A14 4G met bescheiden specificaties (31-1)
- Overzicht: dit weten we al over de Samsung Galaxy S23-serie (30-1)
- Dit zijn de nieuwe functies in Samsungs One UI 5.1 (30-1)
- ‘Scherm Samsung Galaxy S23 veel beter zichtbaar in de felle zon’ (29-1)
- ‘Pre-order Samsung Galaxy S23 bekend: meer opslag voor zelfde geld’ (26-1)