Samsung heeft in de Verenigde Staten een nieuwe reclamecampagne gelanceerd voor de Galaxy S II. In de campagne genaamd ‘Stop Waiting’ wordt de telefoon vergeleken met de iPhone zonder dat de telefoon of Apple specifiek wordt benoemd. De pluspunten van de Samsung Galaxy S II die worden benadrukt zijn onder meer het grote scherm van de Galaxy S II, het feit dat je nieuwe apps in de Android gratis kunt uitproberen voordat je ze kunt kopen en het feit dat het toestel zeer licht is. Vooral in de Verenigde Staten wordt relatief vaak gebruik gemaakt van zogenaamde vergelijkende reclame.
De minpunten van de iPhone worden ook uitgebreid benadrukt. Zo zou de batterijduur niet goed zijn, heeft de telefoon geen ondersteuning voor snel 4G internet en ziet deze er hetzelfde uit als vorig jaar. De beste opmerking in de reclames is als iemand in de wachtrij (voor een nieuwe iPhone) zegt dat hij nooit een Samsung zou kunnen kopen omdat hij creatief is. Een andere man in de rij merkt dan op dat hij een barista. De vijf reclamefilmpjes zijn allemaal anders hoewel sommige stukken overlappen.
Lees verder na de advertentie.