simyoDe relatief kleine sim only-provider Simyo is voor de derde keer uitgeroepen tot de beste mobiele provider. In totaal hebben 6000 klanten van negen verschillende providers hun ervaringen aan de Consumentenbond doorgegeven, en daaruit blijkt dat Simyo opnieuw het hoogste rapportcijfer scoort. En dat is knap, want sinds Simyo aan het onderzoek meedoet heeft de telecomprovider elke keer de felbegeerde prijs in de wacht gesleept. Drie jaar op een rij.

Simyo-klanten waarderen hun provider op het onderdeel ‘algemene tevredenheid’ met een 8,2. KPN, Telfort en Hi volgen met een 7,8. De deelnemers aan de test lijken het minst tevreden te zijn over Vodafone (7,5) en hekkensluiter Tele2, die een 7,3 kreeg van hun klanten.

Bijna geen storingen

Simyo2Naast het hoge tevredenheidscijfer hebben Simyo-klanten ook de minste klachten over de mobiele dataconnectie van hun sim only-abonnement. Over de gehele testperiode maakte slechts 7 procent van de ondervraagden melding van een storing. In februari had slechts 1 procent last van een storing. Ter vergelijking: 21 procent van de Tele2-klanten maakten melding van een recente storing.

Doordat Simyo voor de derde keer op rij als beste uit de test komt, neemt de provider toe in populariteit. Dat komt mede door de opkomst van sim only-abonnementen, nu Android-smartphones steeds goedkoper worden en daarmee gemakkelijker met een sim only-abonnement te combineren zijn. Daarnaast heeft Simyo een puike website, waar je snel informatie vindt over je gebruik en gemakkelijk je abonnement kunt aanpassen. Zonder gedoe. En dat zal ook een rol hebben gespeeld bij het rapportcijfer van een 8,2.