Reclames op je Android-apparaten komen in allerlei soorten en maten voor. Denk aan standaard banners, advertenties die je volledige scherm opvullen of apps waar je op reclames moet klikken om speciale features te unlocken. SlingLabs biedt nu een SDK aan voor app-ontwikkelaars waarmee ze gemakkelijk reclame in de notificatiebalk mogelijk kunnen maken. Volgens eigen cijfers van SlingLabs klikt veertig procent van de mensen die deze reclames in de notificatiebalk zien er ook daadwerkelijk op.
Voor ontwikkelaars die gratis apps aanbieden is reclame zeer aantrekkelijk. Hierdoor kunnen ze én geld verdienen én hun product zo voordelig mogelijk aanbieden omdat deze niets kost. Maar of alle gebruikers hier zo blij mee zijn is nog maar de vraag. Vooral reclame die continue opduikt in je notificatiebalk is moeilijk te ontlopen, en kan tot veel ergernis leiden.
Lees verder na de advertentie.
Het is niet illegaal om reclame aan te bieden bij de notificatiebalk. Google hanteert hier geen strenge regelgeving op dit gebied, maar de vraag is of ze dit wel zouden moeten doen. Als apps uitgebreid reclame gaan maken in de notificatiebalk, dan lijkt het een standaard onderdeel te zijn van Android, en dit is niet echt goede reclame voor Google’s mobiele besturingssysteem.
Bron: SlingLabs