t-mobile g1Op iPhoneclub is een verslag te lezen van een bijeenkomst die gisteren in Amsterdam plaatsvond: 212 Amsterdam. Tijdens de bijeenkomst kwam Peter Haug, directeur consumentenmarketing van T-Mobile in Nederland langs om iets te vertellen over de lancering van de iPhone en de G1 in Nederland. Daarbij blijken grote verschillen tussen de twee toestellen: terwijl bij de iPhone speciale voorwaarden aan abonnementen en prijsstelling werden gesteld, was dat bij de G1 niet het geval. Er werd geen groots evenement georganiseerd voor de G1 en er kwamen geen speciale abonnementen. De G1 is een toestel voor geeks, aldus Haug.

Zelf kan de T-Mobile-topman niet erg enthousiast kan worden van het toestel: hij noemt het “just another HTC” en wil over het uiterlijk alleen “mwoah” kwijt. Over de werkwijze van de Android Market is hij wel tevreden: er gelden geen onduidelijke voorwaarden zoals bij Apple en het is een zelfregulerend systeem waarbij de gebruikers zelf bepalen wat goed en slecht is.

T-Mobile heeft de lancering van de G1 grotendeels online gedaan door banners te plaatsen op diverse websites. De kopers zijn voor 90 procent man en het toestel is vooral verkocht aan geeks: “Dit is een toestel waarop je volledig los kunt gaan.”

Het volledige verslag is te lezen op iPhoneclub.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.