wake-up-callIn deze Wake-up Call: doneren voor Serious Request via je Android-toestel en een speciale uitvoering van de Nexus S die, zoals we gisteren in de Wake-up Call al schreven, niet beschikt over Gorilla Glass. Google’s AdMob-team heeft bovendien samen met Coca-Cola een wallpaper-applicatie in kerststijl gemaakt voor Android-toestellen. Het is vandaag dinsdag 21 december 2010, het is een koude winterdag met een temperatuur rond 5 graden Celsius. Dit is je Wake-up Call van vandaag, het korte Android-nieuws samengevat in één artikel.

Serious Request steunen via MyOrder

3FM organiseert samen met het Rode Kruis ook dit jaar weer de actie Serious Request. Van 18 tot en met 24 december kun je op allerlei manieren de actie steunen. De applicatie MyOrder maakt het voor Android-gebruikers makkelijk om te doneren: via de app maak je geld over en vraag je meteen een plaat aan, die op 3FM wordt afgespeeld. MyOrder is een app waarmee je drankjes, bioscoopkaartjes en allerlei andere zaken kunt bestellen. Vanaf het hoofdscherm zie je het logo van Serious Request. Na het kiezen van een nummer en artiest komt de aanvraag meteen binnen in het Glazen Huis. Je kunt tussen de €2 en €150 doneren. De MyOrder-applicatie is in de Android Market te vinden.

Nexus S Limited Edition

Naast de standaard uitvoering van de Nexus S komt er ook een Limited Edition. Die zal aanmerkelijk duurder zijn dan het normale model, maar over dezelfde hardware en apps beschikken. Het enige verschil? Een glimmende achterkant met een patroon van kleine Android-robotjes. Het ziet er leuk uit, maar om daar nou $800 voor te betalen? De Nexus S Limited Edition is te koop bij Negri Electronics. Zonder abonnement koop je de Nexus S voor $529 bij winkelketen Best Buy.

nexus s limited edition

Google werkt samen met Coca-Cola

google coca colaGoogle’s AdMob-team heeft samen met Coca Cola een mobiele app ontwikkeld. Het gaat om een live wallpaper-applicatie voor Android, waarop een sneeuwbol te zien is. Door je toestel te schudden zal er sneeuw neerdwarrelen in je wallpaper. Coca-Cola gaat de wallpaper-app via mobiele advertenties promoten. In Coca-Cola’s jaarlijkse kerstcommercial is de kerstman te zien, omringd door sneeuwbollen. Door deze te schudden brengt hij gezinnen bijeen en de live wallpaper moet je dezelfde blije ervaring geven. Je ziet in de wallpaper scenes uit de reclamespot en er is interactie mogelijk door je Android-toestel een kwartslag te draaien. Meer informatie is te vinden in een posting van Google Mobile Ads Blog.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.