Binnen een aantal weken kan iedereen WhatsApp gratis gebruiken. De chatdienst werkte voorheen met betaalde abonnementen, al werden die doorgaans na het eerste jaar gratis verlengd.
Lees verder na de advertentie.
WhatsApp gratis voor iedereen
Volgens oprichter Jan Koum is WhatsApp nu écht gratis geworden omdat het bedrijf niet wil dat `mensen verstoken blijven van communicatie vanwege problemen met hun creditcard`. WhatsApp wil geld gaan verdienen door bedrijven te laten betalen voor communicatie met hun klanten. Mogelijk krijgen zij tegen betaling meer mogelijkheden om met grote groepen in contact te komen. Momenteel gebruiken al diverse (Nederlandse) bedrijven WhatsApp voor hun klantcontact.
Voor gebruikers was het voorheen zo dat ze na een proefperiode van één jaar moesten betalen voor WhatsApp, al werd deze `regel` niet strak nageleefd. Vaak werd het abonnement gratis verlengd omdat veel gebruikers niet beschikten over een creditcard om dit te verlengen. Vanaf nu is er dus eindelijk duidelijkheid: WhatsApp is gratis voor (bijna) iedereen. In Nederland staatde app naar verluidt op 10 miljoen smartphones geïnstalleerd.
Tijdens de Duitse technologieconferentie DLD, waar Koum zijn uitspraken deed, wilde hij niet duidelijk reageren op de vraag of WhatsApp binnen kort ook de mogelijkheid krijgt om te videobellen. Ondersteuning voor VoIP-bellen heeft de applicatie al wel.
Het laatste nieuws over WhatsApp
- Gemini en WhatsApp: dit zijn de mogelijkheden (en waar je voorzichtig mee moet zijn) (2-6)
- Wéér een betaald abonnement erbij: ook Facebook wil je poen (28-5)
- Waarom WhatsApp nu test met bubbels op je scherm (24-4)
- Gebruikersnamen op WhatsApp zijn er: zo check je of jij het al hebt (9-4)
- Grote WhatsApp-update uit: deze 5 functies voegen écht wat toe (31-3)